فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه
نوشته شده توسط : واحد محتوا

منبع : فروشگاه اینترنتی البرز مخزن مقاله : فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه

 

چگونه می‌توانیم فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه را بفهمیم. و قبل از خرید مخزن پلی اتیلن در مورد فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه چه چیزهایی را باید بدانیم؟

 

قبل از خرید مخزن، باید در نظر داشت که تنوع بالای شکل و لایه‌های مخازن پلی اتیلن به دلیل تنوع کاربری آنهاست. مخازن پلی اتیلن در لایه‌های متنوع تولید می‌شوند. (برای دانستن تعداد لایه‌های به کار رفته در مخازن، مقاله مخازن پلی اتیلن چندلایه هستند را مطالعه کنید.) اما مخازن پلی اتیلن بیشتر به صورت تک لایه و سه لایه کاربرد دارند. شما می‌توانید به راحتی با بلند کردن درب مخزن و تشخیص تعداد لبه‌های داخل آن، یک مخزن آب 3 لایه را از یک مخزن تک لایه تشخیص دهید. مانند این تصویر، حاشیه‌های داخلی سه لایه را به وضوح نشان می‌دهد، از هم جدا شده‌اند.

 

اما هر کدام از این مخازن سه لایه و تک لایه در نوع کاربری، طراحی، پوشش و میزان مواد به کار رفته در ساختشان با هم تفاوت‌هایی دارند. که با دانستن آنها می‌توانید فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه را بهتر متوجه شده و برای خرید، انتخاب درستی داشته باشد.

 

 

 

فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه از نظر ساختار

 

منبع تک لایه

 

مخازن تک لایه پلی اتیلن، با یک لایه پلاستیک ساخته می‌شوند. و در برابر عبور اشعه ماورا بنفش مقاوم نیستند. به این معنی که منبع تک لایه از آب و مایعات در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت نمی‌کند. و می‌توانند منجر به رشد جلبک داخل مخزن شوند. (توصیه: مطالعه مقاله روش‌های جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب پلاستیکی)

 

منبع تک لایه

 

 

 

مخزن سه لایه

 

مخزن پلی اتیلن سه لایه دارای سه لایه پلاستیک است. که مانع عبور نور به درون مخزن شده و از جلبک زدن و یا بو گرفتن آب جلوگیری می‌کند. بنابراین مهم‌ترین فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه این است که؛ تمامی منابع سه لایه پلاستیکی ضدجلبک هستند. اما نوع تک لایه ضد جلبک نیست.

 

همچنین برخی از مخازن سه لایه مانند مخازن سه لایه آنتی باکتریال شرکت تهران پلیمر یارا، علاوه بر ضد جلبک بودن دارای خاصیت ضد باکتری نیز می‌باشند. این مخازن پلی اتیلن آنتی باکتریال؛ با یک لایه خارجی برای محافظت از اشعه ماوراء بنفش، یک لایه میانی به رنگ مشکی برای جلوگیری از عبور نور به داخل مخزن و یک لایه داخلی دارای مستربچ آنتی باکتریال برای جلوگیری از رشد میکروب در آب تولید می‌شوند.

 

برای آشنایی بیشتر با منبع آب پلاستیکی سه لایه آنتی باکتریال، مقاله مخزن آب آنتی باکتریال چیست را مطالعه کنید.

 

مخزن سه لایه

 

 

 

 

 

فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه از نظر نوع کاربری

 

منبع تک لایه

 

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی در زمینه فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه در نوع کاربری آنهاست. هر مخزن براساس نوع کاربری آن به صورت تک لایه یا چند لایه قابل تولید است. مخزن پلی اتیلن تک جداره معمولا برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود. به علت نیمه شفاف بودن این مخازن، مایع داخل منبع یک لایه، قابل رویت بوده و همچنین نور به راحتی از آنها عبور می‌کند. بنابراین به راحتی جلبک می‌زنند و باعث تغییر کیفیت آب می‌شوند. از این رو منبع تک لایه بیشتر برای مصارف صنعتی مانند ذخیره مواد شیمیایی و سوختی و یا ذخیره آبی که نیازی به دور نگه داشتن آن از نور خورشید نباشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

مخزن سه لایه

 

اما مخزن سه لایه پلی اتیلن عموما برای مصارف آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مخازن دارای لایه میانی مشکی رنگ به صورت آنتی یووی (Anti UV) هستند و از ورود نور خورشید به داخل مخزن جلوگیری می‌کند. به همین دلیل تمامی مخزن سه لایه ضد جلبک هستند. همچنین مخزن سه لایه آنتی باکتریال که علاوه بر خاصیت ضدجلبکی، دارای خاصیت ضدمیکروبی نیز هست، یکی دیگر از دلایل اصلی انتخاب این مخازن برای نگهداری از آب شرب و بهداشتی است.

 

 

 

فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه از نظر ضخامت

 

مدل یک لایه و سه لایه از نظر ضخامت تقریباً با هم تفاوتی ندارند. همه مخازن هم‌ حجم، تقریبا با وزن مشابهی تولید می‌شود. و این یعنی مخزن پلی اتیلن تک لایه نسبت به منبع سه لایه، ضخامت و استحکام کمتری ندارد. دلیل سه لایه بودن بعضی مخازن، استفاده از لایه میانی مشکی رنگ برای جلوگیری از عبور نور خورشید به داخل مخزن است. این کار باعث جلوگیری از جلبک زدن مخزن می‌شود و ارتباطی با افزایش ضخامت و استحکام آنها ندارد.

 

 

 

 

 

فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه از نظر قیمت

 

قیمت مخزن آب پلی اتیلن سه لایه در مقایسه با منبع تک لایه به صورت کلی بالاتر است. تفاوت قیمت منبع تک لایه و منبع سه لایه آب، به دلیل تفاوت در فرآیند تولید آنهاست. مخازن چند لایه از لحاظ طراحی و ساخت نسبت به مخازن تک لایه، تفاوت‌هایی داشته و از این رو قیمت مخزن آب سه لایه بالاتر است. در منبع آب سه لایه به دلیل استفاده از سه لایه در فرآیند تولید، مدت زمان تولید آنها طولانی‌تر شده و همین امر باعث افزایش قیمت آنها می‌گردد.

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

 

مهمترین فرق مخزن آب سه لایه با مخزن آب تک لایه، در نوع کاربری و فرآیند ساخت آنهاست. وجود لایه بیشتر در منبع ذخیره آب سه لایه به معنای ضخامت بیشتر نیست. و تفاوت تعداد لایه در مخازن پلی اتیلن، به خاطر تفاوت در نوع کاربری آنهاست. تفاوت قیمت آنها نیز به دلیل فرآیند تولید متفاوت آنهاست.

 

تولید مخازن پلی اتیلن تک لایه عمدتا جهت ذخیره مایعاتی که نیاز به دور نگه داشتن آنها از نور آفتاب وجود ندارد استفاده می‌شود. مانند مواد شیمیایی و سوختی. ولی تولید مخزن آب پلی اتیلن سه لایه با هدف دور نگه داشتن مایع داخل مخزن از نور آفتاب و یا همان اشعه UV می‌باشد. مخزن آب سه لایه آنتی باکتریال، بهترین مخزن آب خانگی برای نگهداری آب آشامیدنی است.

 





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: